sobota, 7 czerwca 2014

55. Taneczna playlista

Bez zbędnego wstępu przedstawiam listę bollywoodzkich piosenek, które w ostatnich miesiącach najczęściej grały w moim odtwarzaczu. Wstawiam w takiej kolejności: od tych, które spodobały mi się najwcześniej do tych najpóźniej. (Przynajmniej tak mi się wydaje. :D) Nie da się ukryć, że w moim zestawieniu znalazły się same szybkie piosenki. Po prostu taka muzyka najlepiej poprawia mi humor i dodaje energii. Stąd też taki tytuł notki. Enjoy!


Tytuł: Tooh
Film: Gori Tere Pyaar Mein
Muzyka: Vishal-Shekhar
Tekst: Anvita Dutt
Śpiewają: Mika Singh, Mamta Sharma
Nie mogę uwierzyć, że tak wielu gości Koffee With Karan (w sumie nie wiem czy tak wielu, wiem na pewno o dwojgu) wymieniało tę piosenkę jako najbardziej irytującą. Może w indyjskich radiach grali ją zbyt często. Ja się w niej natychmiast zakochałam, w jej soczystym bicie łączącym Zachód i Pendżab. Do tego super uzupełniające się wokale Miki Singha i Mamty Sharmy. No i tak świetnie nucić sobie pod nosem: All the boys go crazy when I shake that tooh tooh tooh... i wykonywać przy okazji odpowiednie ruchy. :D

Tytuł: Dhat Teri Ki
Film: Gori Tere Pyaar Mein
Muzyka: Vishal-Shekhar
Tekst: Kumaar
Śpiewają: Sanam Puri, Aditi Singh Sharma
Świetny kawałek duetu Vishal-Shekhal, który powinien stać się hymnem wszystkich zbuntowanych nastolatków: Telefon dzwonił trzysta razy. To mama tata mówią: wracaj do domu. Ja powiedziałem: nie wracam. Pie*rzyć to, nie wracam do domu. (moje wolne tłumaczenie) Nowy głos w przemyśle, Sanam Puri, sprawił się bardzo dobrze. Piosenka w imprezowym klimacie, przy której fajnie się pobujać.

Tytuł: Saree Ke Fall Sa
Film: R... Rajkumar
Muzyka: Pritam
Tekst: Mayar Puri
Śpiewają: Nakash Aziz, Antara Mitra
O tej piosence już miałam okazję się wylewnie wypowiedzieć, ale nie mogło jej zabraknąć w moim rankingu! Skoczny numer z ciekawym podkładem (te skrzypki!). Bardzo mi się podoba, że w soundtrackach Pritama często można spotkać nieosłuchane jeszcze głosy. Antarę Mitrę miałam okazję poznać w kilku innych piosenkach, ale dopiero tutaj jej głos zwrócił moją uwagę.

Tytuł: Gandi Baat
Film: R... Rajkumar
Muzyka: Pritam
Tekst: Anupam Amod
Śpiewają: Mika Singh, Kalpana Patowary
Mega energetyczny kawałek, przy którym trudno ustać w miejscu. Głęboki głos Miki jak zwykle znakomicie się sprawdza przy takim mocnym rytmie, a towarzysząca mu Kalpana Patowary również brzmi świetnie i ich głosy dodają piosence niegrzecznej nutki. Szkoda, że Kalpanę tak rzadko słyszę w filmach!

Tytuł: Dhoom Machale Dhoom
Film: Dhoom 3
Muzyka: Pritam
Tekst: Sameer Anjaan
Śpiewa: Aditi Singh Sharma
Pritam znowu to zrobił, tak cudownie odświeżył piosenkę, że przez długi czas nie mogłam się od niej oderwać. Aditi brzmi dziko i delikatnie zarazem, a melodia chociaż znana, jest zaaranżowana na nowo i inna od poprzednich piosenek z serii Dhoom. Tańcząca Katrina to tylko dodatkowy atut, ale sama piosenka po prostu miażdży.

Tytuł: Kamli
Film: Dhoom 3
Muzyka: Pritam
Tekst: Amitabh Bhattacharya
Śpiewa: Sunidhi Chauhan
No dobra, przyznaję, że tutaj bardziej zadziałała na mnie magia giętkiej Katriny, ale i piosenka jest warta uwagi. :D Jak miło posłuchać Sunidhi! Jak zawsze wypada świetnie. Kawałek trochę chaotyczny, nie od razu wpada w ucho, ale ciekawie łączy nowoczesne dźwięki (trochę hip-hop, trochę drum 'n' bass) z indyjskimi instrumentami. Warto posłuchać i docenić coś nowego.

Tytuł: Chaar Botal Vodka
Film: Ragini MMS 2
Muzyka: Yo Yo Honey Singh
Tekst: Ustad Bhagdarh Ali Khan Sahab 
Śpiewa: Yo Yo Honey Singh
Honey Singh komponuje typowo imprezowe kawałki, z mało ambitnymi tekstami. Ale łatwo się przy nich zapomnieć i zakręcić na dłuższy czas. Honey ma talent do tworzenia chwytliwych bitów. Jego piosenki mają tę dziwną właściwość, że gdy ich słucham, mam ochotę się upić, chociaż to zupełnie nie moim stylu. Pozostaje upajanie się muzą, co też jest w porządku (nawet bardziej :D). Szczególnie Chaar Botal Vodka tak na mnie działa i przyjemnie buja.
Żeby nie zabierać więcej miejsca, wymienię wam od razu inne piosenki Singha, które mi się spodobały: Main Sharabi (pojawia się w zremiksowanej wersji w filmie Cocktail), Angreji Beat (zawodowe połączenie zachodniego bitu z pendżabską muzyką, numer wykorzystany także w czołówce filmu Cocktail), Breakup Party, Brown Rang.

Tytuł: Raat Bhar
Film: Heropanti
Muzyka: Sajid-Wajid
Tekst: Kausar Munir
Śpiewają: Arijit Singh, Shreya Ghoshal
Ostatni hicior z mojego odtwarzacza. Sajid i Wajid postanowili odświeżyć swój poprzedni hit Mukhtasar z filmu Teri Meri Kahaani. Muszę przyznać, że podobieństwo jest i to duże, ale nie od razu się zorientowałam o tym fakcie, bo Mukhtasar słyszałam tylko raz w trakcie seansu. Ale te komentarze na youtube musiały w końcu zwrócić moją uwagę. :D Jednak preferuję Raat Bhar... Miły dla ucha wokal Arijita i nowoczesny styl piosenki dobrze się komponują. Gdy doczytałam tekst, nawet partie Shreyi przestały mnie wkurzać. A tekst jest naprawdę ładny. No i uwielbiam te momenty, gdy jest sama muzyka w stylu techno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz