piątek, 4 stycznia 2013

43. Przegląd item numberów 2012 roku


Jestem mocno przywiązana do takiej definicji item numberu, która mówi, że jest to piosenka, w której pojawia się aktorka niegrająca w filmie (lub mająca w nim jedynie epizod). Rok 2012 przyniósł dużo tanecznych piosenek z pięknymi aktorkami, więc jest w czym wybierać. W tej notce oceniam sześć teledysków biorąc pod uwagę muzykę, playback singerkę, choreografię i występującą aktorkę. Kolejność przypadkowa.


Tytuł: Imported Kamariya
Item girl: Scarlett Mellish Wilson 8/10
Choreografia: Uma Gaiti, Mansi Aggarwal 8/10
Muzyka: Vishal-Shekhar 9/10
Playback singerka: Richa Sharma 10/10
Film: Shanghai
Item song ciekawie osadzony w fabułę filmu. Brytyjska modelka wypadła świetnie w roli item girl, bardzo dobrze się rusza, nie mam się do czego przyczepić. Głos Richy Sharmy brzmi rewelacyjnie, uwielbiam słuchać tutaj jej głosu. Kompozycja jest świeża, melodyjna i nie brzmi jak typowy item number.

Tytuł: Anarkali Disco Chali
Item girl: Malaika Arora Khan 7/10
Choreografia: Farah Khan 7/10
Muzyka: Sajid-Wajid 8/10
Playback singerka: Mamta Sharma 8/10
Film: Housefull 2
Nie przepadam jakoś szczególnie za Malaiką. Tutaj wypada całkiem sympatycznie, chociaż nie rewelacyjnie. Choreografia jest zabawna, jednak mnie trochę nudzi. Sama piosenka bardzo mi się podoba i to chyba po niej przekonałam się do Mamty Sharmy, bo wcześniej jej głos mnie drażnił.


Tytuł: Aa Re Pritam Pyaare
Item girls: Mumaith Khan, Maryam Zakaria, Shakti Mohan 10/10
Choreografia: Prabhu Deva 10/10
Muzyka: Sajid-Wajid 9/10
Playback singerka: Mamta Sharma 9/10
Film: Rowdy Rathore
Moje ostatnie objawienie. Trzy item dziewczyny? Czego można chcieć więcej? Do tego najlepsza południowa item girl Mumaith Khan i bombowa choreografia Prabhu Devy (i teraz wszyscy płyniemy). Głos Mamty zdecydowanie na plus. Coś fantastycznego i do posłuchania, i do popatrzenia. Polecam!


Tytuł: Chikni Chameli
Item girl: Katrina Kaif 9/10
Choreografia: Ganesh Acharya 10/10
Muzyka: Ajay-Atul 9/10
Playback singerka: Shreya Ghoshal 9/10
Film: Agneepath
Nawet ja dałam się złapać w sieć tej piosenki i teledysku. Ganesh stworzył świetne kroki i Katrina znów pokazała tutaj swój talent taneczny. Ajay i Atul skomponowali tę piosenkę parę lat temu dla filmu marathi i odświeżyli na potrzeby tego bollywoodzkiego item numberu.


Tytuł: Kafirana
Item girl: Chitrangda Singh 9/10
Choreografia: Farah Khan 9/10
Muzyka: Gaurav Dagaonkar 8/10
Playback singerka: Sunidhi Chauhan 9/10
Film: Joker
Film może nie cieszył się poważaniem (delikatnie mówiąc), ale seksowna Chitrangda i choreografia w blasku pochodni robią pozytywne wrażenie. Tutaj według mnie Farah bardziej się postarała niż przy Anarkali. Do tego Sunidhi na wokalu i skoczna melodia. Mnie całość przekonuje!


Tytuł: Mala Jau De
Item girl: Vidya Balan 7/10
Choreografia: Stanley D'Costa 7/10
Muzyka: Pritam 9/10
Playback singerka: Urmila Dhangar 10/10
Film: Ferrari Ki Sawaari
Piosenka jest świetna i zdecydowanie warta przesłuchania. Pritam wie, jak tworzyć nośne hity i ma też ucho do nowych, utalentowanych playback singerów. Tutaj możemy po raz pierwszy usłyszeć Urmilę Dhangar, która ma bardzo ciekawy głos, idealny dla takich rytmów. Vidya nie jest najlepszą tancerką, ale choreografia ma w sobie to coś.


_____________________
Szczerze mówiąc wszystkie wyżej wymienione piosenki lubię tak samo mocno. Właściwie przypomniało mi się kilka innych teledysków, ale tutaj mamy i te mniej popularne, które warto poznać i te znane, w całkiem dobrej proporcji. Nie wiem czy te są najlepsze, ale jestem pewna że Prabhu Deva i Ganesh Acharya zasługują na nagrodę za najlepszą choreografię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz