sobota, 2 sierpnia 2014

61. Nieśmiertelne hity z mojego odtwarzacza

Czas na nową muzyczną notkę. Myślałam ostatnio o moich najbardziej ulubionych piosenkach, które najczęściej grają w moim odtwarzaczu MP3. I doszłam do wniosku, że są takie numery, które często na niego wgrywam, których bardzo chętnie słucham, na poprawę nastroju. Nie bez znaczenia jest mocny tytuł notki. ;) Bollywoodzkie piosenki przeszły ostrą selekcję, z której wyłoniłam właśnie te nieśmiertelny hity. Enjoy!

Tytuł: Subha Hone Na De
Film: Desi Boyz
Muzyka: Pritam
Tekst: Kumaar
Śpiewają: Mika Singh, Shefali Alvares, Bohemia
Zdarzało mi się czytać opinie, że piosenki w zachodnim stylu, jak „Subha Hone Na De”, nie równają się ze starymi hitami i będą szybko zapomniane. Ja się z tym zupełnie nie zgadzam. „Subha Hone Na De” gra w moim odtwarzaczu, od kiedy tylko pojawił się soundtrack i na pewno o nim nie zapomniałam. Kto się oprze temu, by nie zanucić razem z Miką i Shefali „Main/Tu mera hero o-o-ooo” (zależnie od płci)? No cóż, ja nigdy nie mogę się powstrzymać... Czasem zaczynam nawet tańczyć. ;)


Tytuł: Dil Dance Maare
Film: Tashan
Muzyka: Vishal-Shekhar
Tekst: Vishal Dadlani
Śpiewają: Udit Narayan, Sukhwinder Singh, Sunidhi Chauhan
To jest piosenka numer jeden, jeśli chodzi o świętowanie najszczęśliwszych wydarzeń z mojego życia. Refren „Veri happy in my heart, dil dance maare re” nadaje się do tego idealnie. A nawet jeśli nie ma akurat z czego się cieszyć, ten numer zawsze poprawia mi humor. Poza tym teledysk jest bardzo zabawny i pojawia się w momencie, gdy bohater grany przez Saifa mówi: „Stary, tu są Indie, mamy piosenkę na wszystko”. Oj, macie. ;)

Tytuł: Om Mangalam
Film: Kambakkht Ishq
Muzyka: RDB
Tekst: RDB
Śpiewają: RDB, Nindy Kaur
Kolejna mega zabawna, rozweselająca piosenka. Połączenie chwytliwej melodii z indyjską mantrą. Uwielbiam wstawki „Will you marry me? No.” No właśnie, „Om Mangalam” jest idealnym kawałkiem na zdystansowanie się od romantycznych klimatów. (Nawet jeśli w filmie miłość zwycięża.) Tekst nie jest skomplikowany i po zapoznaniu się z nim można śmiało nucić razem z wykonawcami.

Tytuł: Character Dheela
Film: Ready
Muzyka: Pritam
Tekst: Amitabh Bhattacharya
Śpiewają: Neeraj Shridhar, Amrita Kakkar
Ciężko określić, co mnie tak przyciąga w „Character Dheela”. Motyw trąbki, który bardzo lubię, a może szalony Salman w teledysku? Ciekawa kompozycja, fajny wokal, frywolny tekst – to wszystko sprawia, że bardzo lubię słuchać tej piosenki. Poza tym nogi same rwą się do tańca!

Tytył: Lambi Judaai
Film: Jannat
Muzyka: Kamran Ahmed
Tekst: Sayeed Qadri
Śpiewa: Richa Sharma
Uwielbiam „Lambi Judaai” za piękną melodię, ładnie napisany tekst o tęsknocie i wspaniały głos Richy. Soundtrack zawiera też wersję śpiewaną przez kompozytora Kamrana Ahmeda, ale wersja żeńska lepiej do mnie przemawia. Richa świetnie oddaje emocje swoim głosem. Sama piosenka mimo smutnej treści nie jest bardzo wolna.

Tytuł: Phir Mohabbat
Film: Murder 2
Muzyka: Mithoon
Tekst: Sayeed Qadri
Śpiewają: Mohammad Irfan Ali, Arijit Singh, Saim Bhat
Tekst tej piosenki tak bardzo mi się podoba, że nawet swojego bloga (ze screenami) nazwałam wersem z niego, ma naprawdę piękne słowa. „Phir Mohabbat” jest magiczne, zupełnie przy tym odpływam... To jest jedna z tych piosenek, które się bardziej czuje, niż ich słucha. Jednocześnie mnie smuci i przynosi nadzieję na lepsze jutro...

Tytuł: Tu Hi Meri Shab Hai
Film: Gangster – A Love Story
Muzyka: Pritam
Tekst: Sayeed Quadri
Śpiewa: KK
Pritam to szczególny przypadek złodzieja-recydywisty. Kradnie melodie innych artystów na potęgę. Ale ma tę przewagę, że zawsze wyczaruje z tych rabunków jeszcze piękniejsze piosenki. Już trzeci raz pojawia się tutaj. Pierwowzorem „Tu Hi Meri Shab Hai” jest jakiś wschodni, instrumentalny utwór. Ze słowami  i wokalem KK nabiera on mocy i wspaniałego klimatu.
Pisząc to zestawienie, odkryłam dodatkowo, że autorem tekstów do trzech ostatnich tęskno-romantycznych piosenek jest ten sam człowiek – Sayeed Quadri. To nie może być przypadek. Również przypadkiem nie jest, że wszystkie trzy są z filmów Emraana Hashmi. Ale to akurat wiedziałam. ;)

Tytuł: Emotional Attyachar
Film: Dev.D
Muzyka: Amit Trivedi
Tekst: Amitabh Bhattacharya
Śpiewa: Bonnie Chakraborty
To dobra piosenka do słuchania w autobusie po ciężkim dniu, gdy jestem wściekła na cały świat. „Emotional Attyachar” jest idealne, żeby pozbyć się napięcia i nabrać siły. To naprawdę świetny, rockowy kawałek z mocnym wokalem.

Specjalne wyróżnienie dla piosenek: „Darling” (7 Khoon Maaf) oraz „Sheila Ki Jawani” (Tees Maar Khan), które pełnią funkcję dzwonka w moim telefonie. Przez długi czas te honory sprawował Darling, obecnie dzwoni Sheila. ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz