środa, 3 grudnia 2014

73. Thuppakki vs Holiday - piosenki i teledyski

Dzisiaj zapraszam was na notkę nieco eksperymentalną. Chciałabym porównać teledyski i piosenki z dwóch filmów: tamilskiego Thuppakki (2012) i hindi Holiday (2014). Ten drugi jest remakiem tego pierwszego. Oba są wyreżyserowane przez tego samego człowieka, AR Murugaddosa, co skutkuje tym, że budowa klipów jest podobna. Muzycznie będą to jednak dwa różne światy, bo muzykę do Thuppakki skomponował Harris Jayaraj a do Holiday Pritam. W filmie kolly główne role grają Vijay i Kajal Aggarwal, w bolly Akshay Kumar i Sonakshi Sinha. Thuppakki bardzo mi się podobało, ale wersji hindi jeszcze nie oglądałam, bo czekam aż fabuła wywietrzeje mi z głowy. ;)
Nie liczę jednej piosenki, Kutti Puli Kootam, bo nie ma ona odpowiednika w Holiday.



Obie piosenki są w imprezowym klimacie. Blame The Night nie spodobało mi się na początku, ale z czasem wpadło mi w ucho. Arijit Singh i Aditi Singh Sharma tworzą świetny wokalny duet. Google Google brzmi bardzo fajnie i nowocześnie, Kajal pięknie wygląda w teledysku. Blame The Night ma zbyt udziwnioną choreografię (chociaż na Sinhę zawsze miło popatrzeć, a w tej czarnej sukience wygląda obłędnie).

Vennilave to delikatnie brzmiąca, wolna piosenka. Ajal i Vijay tworzą śliczną parę, łąkowo-górski teledysk jest dość banalny, ale na pewno znajdzie swoich fanów. Aaj Dil Shaayraana też miło buja. Sonakshi jak zawsze wygląda bosko i dobrze się prezentuje z Akshayem. Plenery w klipie są bardzo ładne.

Antarctica to melodyjny utwór z gitarowym podkładem, Tu Hi Toh Hai jest szybkim kawałkiem idealnie w stylu Pritama, przywodzi nawet na myśl Subha Hone Na De. Muszę przyznać, że chociaż klipy są niemal identyczne, wolę wersję z Holiday. Sonakshi jest bezcenna ze swoją mimiką i chęcią zgładzenia zalotnika, Akshay natomiast super tańczy i wygląda młodo. Vijay wypada bardzo sympatycznie, Kajal też, ale przy koleżance z remake’u nieco blado.
Jak Kajal i Sonakshi trafiają
Vijaya i Akshaya w serca. ;)
Obie piosenki mają melancholijny charakter i na pewno robią odpowiednie wrażenie w filmie. Teledyski z żołnierzami żegnającymi się z rodziną są wzruszające. Do samego słuchania piosenki są dla mnie zbyt smutne i monotonne.

Teledysk do Alaikaa Laikaa jest bardzo zabawny, Kajal świetnie tańczy. Zresztą Vijay też pokazuje tu swój talent. W Palang Tod Akshay, Sonakshi i Govinda tworzą ciekawe taneczne trio. Sama piosenka jest niezła. Wielka szkoda, że usunięto ją z filmu, bo jak już zrobili remake scena w scenę, mogli zostawić klip w spokoju.

Podsumowanie: Po napisaniu tej notki Google Google wpadło mi w ucho, odkryłam też na nowo klip do Palang Tod. Fajnie było obejrzeć jeszcze raz sportowe teledyski i porównać je, a także przypomnieć resztę z Thuppakki. Bardzo podobał mi się taniec Akshaya, a Sonakshi, wiadomo, zawsze chętnie pochwalę. Muzykę z Holiday lubię już od dawna, Tu Hi Toh Hai i Blame The Night bardzo często wałkuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz